6 kembar seiras...

6 kembar seiras...
seorang lagi cukup aiman ketujuh kat dunia ni.. yahoo!!!

AIRMATA seorang Wanita..

Seorang anak laki-laki
kecil bertanya kepada ibunya "Mengapa
ibu menangis?"

"Kerana aku seorang
wanita", kata sang ibu kepadanya.

"Aku tidak mengerti",
kata anak itu.

Ibunya hanya memeluknya
dan berkata, "Dan kau tak akan pernah
mengerti"

Kemudian anak laki-laki
itu bertanya kepada ayahnya, "Mengapa
ibu suka menangis tanpa alasan?"

"Semua wanita menangis
tanpa alasan", hanya itu yang dapat
dikatakan oleh ayahnya.

Anak laki-laki kecil itu
pun lalu tumbuh menjadi seorang
laki-laki dewasa, tetap ingin tahu
mengapa wanita menangis.

Akhirnya ia menghubungi
Tuhan, dan ia bertanya, "Tuhan, mengapa
wanita begitu mudah menangis?"

Allah berfirman:

"Ketika Aku menciptakan
seorang wanita, ia diharuskan untuk
menjadi seorang yang istimewa. Aku
membuat bahunya cukup kuat untuk
menopang dunia; namun, harus cukup
lembut untuk memberikan kenyamanan "

"Aku memberikannya
kekuatan dari dalam untuk mampu
melahirkan anak dan menerima penolakan
yang seringkali datang dari anak-anaknya "

"Aku memberinya
kekerasan untuk membuatnya tetap tegar
ketika orang-orang lain menyerah, dan
mengasuh keluarganya dengan penderitaan
dan kelelahan tanpa mengeluh "

"Aku memberinya kepekaan
untuk mencintai anak-anaknya dalam
setiap keadaan, bahkan ketika anaknya
bersikap sangat menyakiti hatinya "

"Aku memberinya kekuatan
untuk mendukung suaminya dalam
kegagalannya dan melengkapi dengan
tulang rusuk suaminya untuk melindungi
hatinya "

"Aku memberinya
kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa
seorang suami yang baik takkan pernah
menyakiti isterinya, tetapi kadang
menguji kekuatannya dan ketetapan
hatinya untuk berada disisi suaminya
tanpa ragu"

"Dan akhirnya, Aku
memberinya air mata untuk dititiskan dan
ini adalah khusus miliknya untuk
digunakan bilapun ia perlukan."

"Kau tahu;kecantikan
seorang wanita bukanlah dari pakaian
yang dikenakannya, susuk yang ia
tampilkan, atau bagaimana ia menyisir
rambutnya."

"Kecantikan seorang
wanita harus dilihat dari matanya,
kerana itulah pintu hatinya.. Tempat
dimana cinta itu ada."

Noraiman bin Kamaruddin

Noraiman bin Kamaruddin
Perkongsian bersama....tanpa rahsia dariku....

Belum Cuba Belum Tahu...

Belum Cuba Belum Tahu...
Gunalah DSLR kamera kalau nak pic yang berkualiti

RENUNG-RENUNGLAH...Tanpa sedar, menitik air mata baca surat ni..

Tanpa sedar, menitik air mata baca surat ni..aku copy and paste kat korang semua..baca, laa..

Surat ini berjaya 'menyentuh' banyak hati...selain mampu mengingatkan jasa ibu kita di Malaysia , ia mampu menaikkan semangat kita utk terus berusaha dalam lapangan masing2,dgn izin Allah s.w.t. InsyaAllah..

Juga sesuai dihadiahkan kpd anak2(bg yg sudah memiliki cahaya mata) supaya anak2 kita sentiasa lembut hatinya kesan daripada mmbaca surat ini ,insyaAllah. .
Terima kasih saudara umarzahrawi kerana menghantar surat ini kepada iLuvislam.com . Surat ini saya bacakan ketika majlis penutup Islamic Awareness Week di Kolej Yayasan UEM suatu masa dulu. Ramai yang menitiskan air mata ketika itu.

Surat Dari Anak Mak Yang Dah Tak Nakal...

Mak.....
Terlalu bosan rasaa duduk membilang hari.....
Dah hampir sepuluh bulan mak pergi,
Rasanya baru semalam mak peluk kiter kan sejuk syahdu masih terasa lagi nih....

Mak tau tak.......
itu lah pertama kali mak peluk anak mak yang nakal ni sejak kiter dewasa.....
dan itu juga terakhir kali nya.
Emmmm...rupanya mak dah tau mak nak pergi jauh.....
nak tinggal kan anak2 mak..... nak tinggal kan dunia fana ni......

mak macam dah sedia.....
Seminggu sebelum tu......
mak dah menganyam tikar mengkuang 3 helai.....
Akak kata sampai ke pagi mak anyam tikar tuu....
tanpa rasa mengantuk, tanpa rasa letih......
kakak pun rasa hairan.....
mak tak penah buat gitu.....

pastu mak pasang radio kecil di sebelah mak......
tapi mak seolah2 tak sedar bahawa rancangan radio tu siaran siam .......
kengkadang siaran indonesia ..
mak terus tekun menganyam...
Rupanya tikar yang telah mak siapkan tu di gunakan untuk mengiringi mak ke kuburan...

Pastu mak sapu sampah sekeliling rumah bersih2....
pastu mak jemur karpet-karpet. ..
pastu mak ubahkan sofa ke tempat lain..
mak biarkan ruang tu kosong..
rupanya kat situ jenazah mak diletakkan..

paling menarik sekali mak bgtau kat maner sume duit dan barang kemas mak..
ada kat dalam almari.....
ada kat dalam dalam beg.....
ada dalam ASB.....
ada kat dalam Tabung Haji..
mak cakap tak berapa cukup lagi......
ada kat dalam gulung tikar.....

masa tu mak perasan takk..??
kiter gelak sakan bila mak bgtau duit dalam gulung tikar...
kiter kata mak ni memang pesenn lama laaa...
mak cuma gelak jer...
eeemmm...bahagiaa nya saat ituu..

Mak.....
Hari tu hari sabtu 18/08/1999 pukul 3 petang mak tiba2 sakit perut.....
bila malam tu kiter sampai dari KL.....
mak dah dalam kesakitan.
Akak dan abang kat kampong semua dah pujuk.....
mak tetap takmau pi hospital.... .
dan cuma tinggal giliran kiter sahaja yang belum pujuk..
Mak kata mak takmau duduk dalam hospital.... .
tapi kiter berkeras juga pujukk..
nanti di hospital ada doktor...
ada ubat untuk mak..
kat rumah kami hanya mampu sapu minyak dan urut jer..

Mak tetap tak bersetuju... ..
mak memang degil..
tak salah, anak mak yang ni pon mengikut perangai mak tu..
Tapi akhirnya bila melihat keadaan mak makin teruk....
mak sakit perut sampai nak sentuh perut mak pon sakit
kami adik beradik sepakat hantar juga mak ke hospital.... ..

Mak.....
amponkan kami semua...
kami nak mak sehat...
kami sayang mak...
kami tak mau mak sakit...
kami terpaksa juga hantar mak ke hospital....
ampon kan kami yer mak....

Mak.....
Malam itu abang bawa mak ke hospital
dan itu lah pertama dan terakhir kali mak naik kereta kiter...
Masih terbayang betapa ceria dan gembiranya mak,
kiter kata nak beli kereta....
Mak asyik tanya ajer..
cukup ker duitt..
kiter jawab pula...
kalau tak cukup, mak kan banyak duit...
mak gelak ajerr.....

Lepas tu bila kereta kiter sampai....
mak buat kenduri kesyukuran... ....
Dan kiter masih ingat lagi...
bila kiter eksiden terlanggar Ah-Chong naik motor.....
Punya la kiter takut...
kiter warning kakak kiter jangan sesekali bgtau kat mak.....
Bila balik sahaja kampong....
kiter cepat-cepat simpan keta dalam garaj.....
Tapi mak perasan juga bumper depan kemek...
mak tanya kenapa...?
Selamba jerr kiter jawab terlangar pokok bunga.....

Mak....
tujuan kiter menipu tu supaya mak tak risau...
Maafkan kiter kerana sampai mak pergi mak tak tau hal sebenar...
mak, kiter menipu mak kan ..
ampon kan kiter.....
Mak.....
Jam 4.30 pagi 19/08 /2006
Bila tiba aja kat hospital.....
nurse tengah balut mak dengan kain putih.......
mak mesti nampak kiter jatuh terduduk di lantai hospital...
Mesti mak nampak abang cium dahi mak.....
Mesti mak nampak akak baca doa untuk mak....
Mesti mak nampak adik terduduk kat kerusi kat sudut itu...
mesti mak nampak semua tu kann...kann. .kannn

Mak tau tak....
Pagi tu balik dari hospital jam 5.20 pagi kiter mamandu dalam keadaan separuh sedar...
Adik kat sebelah diam melayan perasann...
Kenangan bersama mak berputar dalam kepala ini...
jalan di depan terasa makin kelam.....
airmata dah tak mampu di tahan....
Masa tu seandainya apa-apa terjadi di jalan itu kiter rela...
Namun alhamdulillah akhirnya kiter sampai juga...
di sebab kan pagi masih awal, jadi jalan tu lenggang..
kosong. ...sekosong hati ini.....
Sepanjang perjalanan terasa kedinginan subuh itu lain benar suasananya.. .....
terasa syahdu dan sayu...dinginnnn. ....

Mak......
Kiter masih ingat lagi....
Kiter baca AlQuran kat tepi mak temankan mak...
Jam 11.00 pagi mak di mandi kan ....
Anak2 mak yang pangku masa mak mandi....
Mak mesti rasa betapa lembut nya kami mengosok seluruh tubuh mak.....
Kiter gosok kaki mak perlahan lahan.....
Mak perasan tak.....?

Makcik yang mandikan mak tu pujuk kiter.....
Dia kata..." dikk...jangan nangis...kalau sayang mak jangan buat gitu...jangan nangis ya.."
Bila makcik tu kata gitu...
lagi laaaa laju airmata ni...
tapi kiter kawal supaya tak menitik atas mak....

Mak.....
Sampai takat ini surat ni kiter tulis.....
kiter nangis ni.....
Ni kat dlm bilik...baru pukul 4.00 pagi....
Takder orang yang bangun lagi.....
kiter dengar nasyid tajuk "anak soleh" kiter sedih...
kiter rindu kat mak....!
Takpa la....
nanti bila kita selesai sembanyang subuh,
kiter baca yassin untuk mak...
mak tunggu ya..!
Mak..
Sebelum muka mak di tutup buat selamanya... .
Semua anak2 mak mengelilingi mak...
menatap wajah mak buat kali terakhir....
Semua orang kata mak seolah2 senyum aja...
Mak rasa tak....
masa tu kiter sentuh dahi mak....
kiter rasa sejukkkk sangat dahi makk.....
Kiter tak mampu nak cium mak...
kiter tak daya....
kiter tuliskan kalimah tauhid kat dahi mak dengan air mawar...
Airmata kiter tak boleh tahan....
Mak mesti ingat kan yang anak mak ni jadi imam solat jenazah untuk mak...
tapi kite suruh tok imam bacakan doa sebab kite sebak.....

Jam 12 tengahari mak diusung keluar dari rumah....
Akak pula dah terkulai dlm pelukan makcik...
badan akak terasa panas...
makk...
anak mak yang seorang tu demam....

Mak tauu...
cuma akak sorang saja anak mak yang tak mengiringi mak ke tanah perkuburan.. .
Mak.....
Hari2 ku lalui tanpa kewujudan mak lagi...
Begitu terasa kehilangan mak...
boleh kata setiap malam selepas maghrib anak mak ini berendam airmata...
Dan sampai satu tahap....
masa tu malam jumaat selepas maghrib....
Selepas kiter baca yassin ngan kawan-kawan. ....
entah kenapa biler kat bilik kiter keluarkan gambar2 mak pastu apa lagi...
semakin kiter tenung terasa semakin sayu...
tangisan tak dapat dibendung...

Mak tauu...
kiter cuba bertahan...
memujuk diri sendiri tapi tak juga reda...
Kiter rasa nak telefon mak.....
nak cakap dengan mak.....
anak mak yang ni dah tak betul kan ..?
Dan akhirnya dalam sedu sedan itu kiter telefon kampong....
Kiter cakap dengan kakak..kiter nangis lagi...
Puas la kakak memujuk kiter...
Akak kata..." tak baik laa nangis aje..doa lah untuk mak.."
Dan akhirnya akak juga nangis.....

Mak tau tak..
di saat itu kerinduan terasa menusuk sehingga ke hulu hati...
rasa nyilu sangat...
menusuk-nusuk sehingga terasa begitu sakit dalam dada ni....
Sampai sekarang bila kerinduan itu menjelma....
hanya sedekah al-fatihah kiter berikan.....

Mak....
cukup la sampai sini dulu....
kawan kiter dah ketuk pintu bilik tu....
kejap lagi kami nak pergi solat subuh kat masjid...
selalunya, kiter yang bawak mak naik motor kan ....
kali ni kiter jalan kaki dengan kawan pulak...
esok kiter ingat nak tulis surat kat ayah pula....
Mula2 kiter tak tau nak hantar mana surat nih....
pastu kawan kiter bgtau...
simpan je buat kenangan..
Kiter cuma tau alamat ni aje...
Takper yer mak...k
Kiter kasi orang lain baca...
Kiter stop dulu...
sebab kawan kiter dah lama tunggu tu...
akhir kata untuk mak,
I LOVE YOU SO MUCH
dan jutaan terima kasih kerana membesarkan kiter...
memberi seluruh kasih sayang dari kecil sampai masuk sekolah..
sampai masuk univesiti....
sampai kiter boleh rase naik kapal terbang...
boleh rasa duduk kat negara orang...
sampai akhir hayat ini jasa mak tak akan mampu kiter balas..

LEARN MORE

LEARN MORE
jom blaja edit gambar!! best ni gune Photoshop...

SELAMAT DATANG KE BLOG AKU YANG TAK SEBERAPA NI!!!

SELAMAT DATANG KE BLOG AKU YANG TAK SEBERAPA NI!!!
kalau boring komen ler kat bwh tu...aku akn repair ape yg tak betul k...hehehe semoga terhibur...jgn mare....

CINTA

CINTA
sebenarnya aku pon xtaw ape motif pic ni...saje je letak...hahaha

5 beradik lelaki

5 beradik lelaki
Keluarga aku.....

WEDDING TIME!!!

WEDDING TIME!!!
by WAN SEN Q

Staff Camera Zone outlet Bukit Indah

Staff Camera Zone outlet Bukit Indah
Company Dinner at Restoran Singgah Selalu

Singgah Selalu

Singgah Selalu
nah jamah kacang ni!!! hahaha

Singgah Selalu...

Singgah Selalu...
mesti sedapkan bile tgk tapi bile rase wow! LAGI SEDAP!!

Singgah selalu...

Singgah selalu...
hah..lepas mkn ikan kte mkn udang plak..hehehe

Kami kawan selamanya...

Kami kawan selamanya...
Selama Hari Lahir yang ke-21!! (aiman)

Special...Just for me...hehehe..

Special...Just for me...hehehe..
Kek coklat utk si tua..Grrr.....

Meh Tok jampi jap....

Meh Tok jampi jap....
Om Om sem sem.....hehehe

befday boy...

befday boy...
hahaha...have fun!!

Just For You!!!

Just For You!!!
aiman(aku rindu, sayang kamu!!)

Aiman Botak...

Aiman Botak...
Hahaha...Tapi still giler kamera...wargh!!

Pandangan menggoda

Pandangan menggoda
Hahaha...takde maknenyer nak gode korang...hahaha

Senyuman Paling Ikhlas...Hehehe

Senyuman Paling Ikhlas...Hehehe
Senyum kambing...mmmbek.....

Teruskan senyum...

Teruskan senyum...
jom mandi-manda!!

Dari mana datangnya cahaya??

Dari mana datangnya cahaya??
hurm...Allah maha kaya!!

Colour Outline...

Colour Outline...
Editing menggunakan nikon D3000kit...

Tripod...

Tripod...
Selalu aku buat main benda ni...hahaha...

Sekadar Hiasan...

Sekadar Hiasan...
Komputer ni da banyak tolong aku dalam setiap kerja aku, sebab aku kerja kena ada komputer..hahaha...

Idola saya!!!

Idola saya!!!
Faizal Tahir(Coba & Sampai Syurga)

aku sayang mereka kerana mereka adalah....

aku sayang mereka kerana mereka adalah....
adik2 aku...

Selamat Datang ke Blog Aiman Kamaruddin

Selamat Datang ke Blog Aiman Kamaruddin
Semoga Terhibur dan dapat menerima gambar-gambar yang telah dipaparkan...Terima kasih..

Macam-macam ada...

Macam-macam ada...
Sekarang tengah ni aku tengah belajar edit gambar..harap semua tak jemu menunggu gambar yang terbaik untuk paparan umum...

Iklan Sebentar...

Iklan Sebentar...
Master Card pilihan terbaik...

mana satu lebih baik?

mana satu lebih baik?
SEBELUM ATAU SELEPAS??

impian aku

impian aku
nak jadi photoghrapher tersohor suatu hari nanti..

Jom mkn kat KFC

Jom mkn kat KFC
time gaji la syok, mkn puas2 smpai muntah k..hahaha

adik2 aku..

adik2 aku..
jalan2 mandi-manda kat WATERFALL kota tinggi!!

Kenangan bersama adikku...perjalanan menuju ke tempat kerja...

Kenangan bersama adikku...perjalanan menuju ke tempat kerja...
dia pernah bekerja bersamaku di Camera Zone Sdn Bhd.

Beraya bersama

Beraya bersama
Bolehkah kami ke rumah anda?

CINTA TULEN CINTA SEJATI

seseorang pasti mengidamkan kebahagiaan dalam percintaan,
sukarnya kita hendak mendapat CINTA yang tulen dan sejati kan? apa-apa pun cintailah allah, tuhan yang maha esa, tuhan yang maha kaya...renung-renungkanlah....

Helikopter masa aku kecil2 dulu

Helikopter masa aku kecil2 dulu
Teringat aku pada masa kecil2 dulu...mak & abah selalu belikan mainan mcm ni...erm..sekarang da besar kene main ps3..hehehe

Cuba la....

Cuba la....
Ais kacang buatan manusia taw.. sedap tak terkata...

JOM MAKAN!

JOM MAKAN!
terima kasih Daily Fresh, kenyang saya

Keindahan sebuah taman

Keindahan sebuah  taman
Dari jauh kumelihatmu... kau tetap kiut mcm dulu...

our creativity from Camera Zone

our creativity from Camera Zone
model camera : D300 (nikon)

kamera idaman

kamera idaman
nikonD90 with flash SB900 & Lens 200-500mm(tamron) Fuiyoo!!

aiman&khalis

aiman&khalis
kitorang susah senang tetap bersama

Jom main sorok-sorok

Jom main sorok-sorok
Lokasi : Taman Merdeka, Johor.

superaiman007

Loading...

sokonglah pasukan negara!

sokonglah pasukan negara!

satu malaysia

satu malaysia
tak kira apa bangsa kita tetap satu malaysia

kebebasan dari serangan H1N1

kebebasan dari serangan H1N1
pakailah mask!!

Jalan mana anda pilih?

Jalan mana anda pilih?
kalau saya.....???

Senarai Blog Saya

aku tetap aku

aku tetap aku
happy befday wan...

percubaan pertama

aku disini

Ahad, 21 Ogos 2011

salam aidilfitri

Published with Blogger-droid v1.7.4

noraimankamaruddin.blogspot.com

Cinta aiman
Published with Blogger-droid v1.7.4
Published with Blogger-droid v1.7.4

Selasa, 26 Januari 2010

all about noraiman bin kamaruddin

namaku aiman aku dilahirkan disebuah kampung melayu. aku mempunyai impian untuk berjaya dalam setiap bidang yang aku ceburi. aku berjanji pada diriku bahawa aku mampu melakukan sesuatu yang lebih baik setiap hari. inilah aku.